Telefon Şebekeleri Kapanıyor: IMEI Kaydı Yenilemeyenlerin Az Vakti Kaldı

Telefon Şebekeleri Kapanıyor: IMEI Kaydı Yenilemeyenlerin Az Vakti Kaldı

Yurt dışından getirilen akıllı telefonlar için tanınan yasal kullanım süresi dolmak üzere. Harç ödemelerini belirtilen süre zarfında tamamlamayan vatandaşların mobil cihazları kısa bir süre sonra şebeke erişimine tamamen kapatılacak.

Türkiye sınırları içerisine yurt dışından getirilen ve henüz resmi kayıt işlemleri tamamlanmayan mobil cihazlar için tanınan yasal kullanım süresinin sonuna gelindi. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu yetkilileri tarafından yürütülen geniş çaplı denetimler sonucunda sisteme kayıt edilmemiş cihazların şebeke erişiminin sadece 2 gün yani 48 saat sonra tamamen kesileceği duyuruldu. Yasal mevzuatlara göre mobil cihazlara fiziksel hat takılarak şebekeden ilk sinyalin alındığı andan itibaren başlayan 120 günlük kullanım süresi büyük bir hızla tükeniyor. Kurum tarafından cihaz sahiplerine gönderilen kısa mesajların ulaştığı tarih bu geri sayımın başlangıcı olarak kabul ediliyor. Örneğin 5 Ocak tarihinde yasal uyarı mesajı alan bir vatandaşın telefonu gerekli resmi harçlar yatırılmazsa 5 Mayıs tarihinden itibaren kullanıma kapatılıyor.

Elektronik SIM Teknolojisi İle Toplam Kullanım Süresi 240 Güne Çıkıyor

Yeni nesil akıllı telefonlarda standart olarak sunulan elektronik teknoloji cihaz sahipleri için önemli bir ek süre avantajı yaratıyor. Sadece fiziksel hat yuvası kullanılarak 120 gün boyunca iletişime açık kalabilen cihazlar elektronik aktivasyon yapıldığı takdirde fazladan bir 120 gün daha kazanıyor. Geliştirilen bu sistem sayesinde hiçbir resmi işlem yaptırmadan telefonları yasal olarak kullanma süresi toplamda 240 güne kadar uzatılabiliyor. Ancak bu uzatılmış toplam sürenin sonunda da gerekli harç ödemeleri tamamlanmazsa cihazlar kaçak statüsüne düşerek tüm operatör iletişimine ve hücresel internet erişimine kalıcı olarak kapatılıyor.

2026 Yılı İtibarıyla Güncel Kayıt Ücreti 54258 Lira Olarak Uygulanıyor

Yurt dışı kaynaklı mobil cihazların Türkiye şebekelerinde kesintisiz ve yasal bir şekilde çalışmaya devam edebilmesi için belirlenen cihaz kayıt harcının mutlaka zamanında yatırılması gerekiyor. 2026 yılı itibarıyla yürürlüğe giren güncel tarifeye göre bu yasal kayıt bedeli 54258 Türk lirası olarak tahsil ediliyor. Bu resmi bedeli belirtilen yasal süre içerisinde devlete ödeyen kullanıcılar telefonlarını herhangi bir şebeke kesintisi veya iletişim problemi yaşamadan güvenle kullanmaya devam edebiliyor. İletişimin aniden kesilerek mağduriyet yaşanmaması adına vatandaşların önlerindeki son 48 saatlik zaman dilimini oldukça dikkatli değerlendirmesi ve banka işlemlerini hızla bitirmesi tavsiye ediliyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.